Sah cu Ceausescu

Aici veti gasi cele mai interesante subiecte ale sportului mintii!Nu ezitati sa intrati in misterioasa si tulburator de frumoasa lume a sahului! Sa aveti in fiecare zi pofta de viata si de sah!

Este utila si realizabila o scoala de sah online ?

Posted by ceausescuiulian pe Ianuarie 20, 2016

chess.school

ACS Prologos doreste sa extinda proiectul de lectii live, adresandu-se in continuare marii majoritati a juniorilor, venind in acelasi timp in intampinarea jucatorilor de sah care doresc sa se perfectioneze. Lectiile online din acest viitor proiect se vor adresa pe doua segmente:

  1. jucatorilor cu elo de pana la 1500;
  2. jucatori avansati cu elo peste 1500;

Daca pana acuma lectorii predau fara a face o triere prealabila a auditoriului, pe o plaja larga de elo, pe viitor se va face o impartire mai precisa a programei lectiilor, programa care va deveni mult mai omogena.  Sunt deja peste 600 de conturi de utilizator pe care iubitorii sahului si le-au facut pe siteul www.sahpentrutoti.ro  conturi pe care le folosesc gratuit.

Proiectul lectiilor online actual s-a dezvoltat din mers si cu o sustinere financiara foarte slaba, ceea ce nu a permis sa i se dea o coerenta reala in ceea ce priveste programa lectiilor. In cazul in care proiectul nu va mai putea fi sustinut financiar din resurse proprii si sponsorizari , va exista  posibilitatea de a se crea un sistem de abonament modic pentru cursanti.

Ramane de rezolvat si problema gasirii  a cinci antrenori competenti, disponibili pentru a sustine lectii de sah live, urmarind o programa bine stabilita la un orar fix. Acesti antrenori se vor adresa segmentului jucatorilor cu elo de pana la 1500, cate un antrenor pentru fiecare mare capitol:

  • deschideri;
  • jocul de mijloc – tactica;
  • jocul de mijloc – strategie;
  • analiza de partide cu partide scoala;
  • finaluri;

Dupa ce va constata disponibilitatea antrenorilor de a sustine aceste lectii live, ACS Prologos va demara demersurile necesare obtinerii fondurilor necesare acestui proiect.

Asteptam opiniile, parerile, ideile iubitorilor sahului, pentru ca in functie de comentariile si participarea dumneavoastra sa putem materializa si dezvolta acest proiect de promovare a sahului in Romania!

Anunțuri

17 răspunsuri to “Este utila si realizabila o scoala de sah online ?”

  1. Mr John said

    Scoala de sah e o idee buna executata prost (IMO) de Pro Logos.
    Dupa un an de lectii s-au strans doar 600 de conturi. 122 de inregistrari cu un total de 12000 de vizionari, inregistrarile fiind pe youtube intre 0 si 5 luni. Ar rezulta cam o medie de 40 de vizionari pe luna pentru fiecare inregistrare. Si o medie de 20 de vizualizari pe utilizator inregistrat in 2.5 luni. N-am idee care e audienta „live” medie dar din activitatea de pe chat pare sa nu fie prea intensa.
    Numerele astea s-au obtinut in conditiile in care accesul e gratuit. Cati din cei inregistrati se vor transforma in clienti platitori daca arata un interes atat de scazut cand accesul e gratuit?

    Primul pas (IMO) ar fi cresterea audientei; si pentru asta as incepe prin a identifica „clientii” disponibili.
    Spre exemplu, frsah are lista cu CIV-ul jucatorilor publicata in ianuarie 2016; 15500 jucatori distribuiti (aproximativ) pe urmatoarele categorii:
    8800 jucatori – CIV 1001
    3200 jucatori – CIV 1002…1200
    760 jucatori – CIV 1200…1400
    640 jucatori – CIV 1400…1600
    700 jucatori – CIV 1600…1800
    640 jucatori – CIV 1800…2000
    740 jucatori – CIV > 2000
    Sigur ca mai sunt vorbitori de limba romana in strainatate si amatori neligitimati care ar putea fi interesati de lectiile de sah.

    Imi pare ca 12000 din cei 15500 de „clienti” potentiali au fost total neglijati de scoala de sah. Pentru acestia nu e necesar ca antrenorul sa stie sah de mai mult de ELO 1600 – cred ca e mai important sa fie un bun pedagog si sa aiba carisma si rabdare. Iar lectiile nici macar nu ar trebui sa se desfasoare live – ar putea fi pre-inregistrate si eventual difuzate „in premiera” la o ora prestabilita.

    Un alt pas ar fi imbunatatirea partii tehnice a scolii de sah. Site-ul web arata total neprofesional; aplicatia de chat se blocheaza la toata lumea; la prima lectie a domnlui Ghinda exista un decalaj suparator intre imagine si sunet. Va spun ca daca as fi interesat de produsele firmei de consultanta soft care pare a avea legaturi cu Pro Logos, as fi foarte descurajat vazand partea tehnica a scolii de sah.

    Am lasat la urma partea pozitiva – scoala de sah ne-a dat ocazia de a vedea cum se lucreaza cu antrenori profesionisti experimentati. Multumiri!

  2. nelu said

    Cu siguranţă, cei de la ProLogos vor lua în considerare interesantele observaţii de mai sus.
    Însă nu trebuie să fim foarte critici în condiţiile în care această iniţiativă este unică în România. Aceasta înseamnă că fiecare problemă pe care au întâmpinat-o a fost în premieră, n-au avut o cale „bătătorită” pe care să meargă.
    Nu ştiu dacă şi-au propus să fugă după audienţă ca şi televiziunile. Cei cu adevărat interesaţi de perfecţionare în şah vor fi mereu prezenţi. De altfel, dacă există măcar un audient care să confirme buna funcţionare a transmisiei, lectorii ţin lecţia fără probleme…
    Aşadar, trebuie doar să avem răbdare, este clar că proiectul se dezvoltă pe zi ce trece.

  3. Gabriel Popescu said

    @ Mr Jonh

    Multumim pentru observatii!

    Sa le luam pe rand.

    „Scoala de sah e o idee buna executata prost (IMO) de Pro Logos.”

    In general, obisnuim sa tragem concluzia la final. Dumneavoastra ati inceput cu ea. Nu imi dau seama sau ma fac ca nu imi ce va determinat. 🙂 Important este ca aveti dreptate. Dupa cum o sa vedeti mai jos, nu o sa va aprob insa toate argumentele.

    „Dupa un an de lectii s-au strans doar 600 de conturi.”

    Sa fie o exagerare sau o lipsa de informatie?!

    Conturile nu au fost introduse decat cu putin timp in urma. Acum un an puteati viziona pe site doar lectiile sustinute de Romeo si Mihaela.

    Din perspectiva noastra s-au strans deja 600 de conturi. De ce spun deja? Pentru ca nu am facut aproape niciun efort pentru o audienta mai mare. Chiar si aceasta este SURPRINZATOARE!

    „122 de inregistrari cu un total de 12000 de vizionari, inregistrarile fiind pe youtube intre 0 si 5 luni. Ar rezulta cam o medie de 40 de vizionari pe luna pentru fiecare inregistrare. Si o medie de 20 de vizualizari pe utilizator inregistrat in 2.5 luni. N-am idee care e audienta „live” medie dar din activitatea de pe chat pare sa nu fie prea intensa.”

    Aceste date nu au nicio legatura cu realitatea. Statisticile nu sunt corecte pentru ca s-a modificat platforma de transmisie trecandu-se de la LIVESTREAM la YOUTUBE.

    „Numerele astea s-au obtinut in conditiile in care accesul e gratuit. Cati din cei inregistrati se vor transforma in clienti platitori daca arata un interes atat de scazut cand accesul e gratuit?”

    Numerele acestea, repet, nu au legatura cu realitatea. Cu privire la intrebare, nu stiu sa raspund si nici nu as vrea sa aflu raspunsul. Sper sa gasim surse de finantare, asa cum facem de un an, care sa asigure independenta proiectului de platile eventualilor clienti platitori.

    „Primul pas (IMO) ar fi cresterea audientei; si pentru asta as incepe prin a identifica „clientii” disponibili.
    Spre exemplu, frsah are lista cu CIV-ul jucatorilor publicata in ianuarie 2016; 15500 jucatori distribuiti (aproximativ) pe urmatoarele categorii:
    8800 jucatori – CIV 1001
    3200 jucatori – CIV 1002…1200
    760 jucatori – CIV 1200…1400
    640 jucatori – CIV 1400…1600
    700 jucatori – CIV 1600…1800
    640 jucatori – CIV 1800…2000
    740 jucatori – CIV > 2000
    Sigur ca mai sunt vorbitori de limba romana in strainatate si amatori neligitimati care ar putea fi interesati de lectiile de sah.

    Imi pare ca 12000 din cei 15500 de „clienti” potentiali au fost total neglijati de scoala de sah. Pentru acestia nu e necesar ca antrenorul sa stie sah de mai mult de ELO 1600 – cred ca e mai important sa fie un bun pedagog si sa aiba carisma si rabdare.”

    Aici suntem, in mare, de acord. De asta vrem sa dezvoltam si perfectionam proiectul. De asta am intrebat daca sunt si alti antrenori interesati sa se implice in proiect.

    „Un alt pas ar fi imbunatatirea partii tehnice a scolii de sah. Site-ul web arata total neprofesional”

    Are lacune, dar nu e nici de lepadat.

    „aplicatia de chat se blocheaza la toata lumea; la prima lectie a domnlui Ghinda exista un decalaj suparator intre imagine si sunet. Va spun ca daca as fi interesat de produsele firmei de consultanta soft care pare a avea legaturi cu Pro Logos, as fi foarte descurajat vazand partea tehnica a scolii de sah.”

    Sunt probleme cu chat-ul. Cei de la Logosoft lucreza la implementarea unui nou chat. Dureaza. De ce dureaza asa mult?

    PENTRU CA O FAC GRATIS!!! VOLUNTARIAT!

    Daca ati avea nevoie de ei, ati plati si v-ar oferi rapid solutii foarte bune!

    Noi nu platim si asteptam si ne multumim cu ce se poate acum.

    Am avut un chat care mergea foarte bine. Am renuntat la el pentru a elimina reclamele.

    „Am lasat la urma partea pozitiva – scoala de sah ne-a dat ocazia de a vedea cum se lucreaza cu antrenori profesionisti experimentati. Multumiri!”

    Suntem bucurosi ca v-am putut oferi ceva. Momentan atat se poate. Daca va implicati si dumneavoastra in proiect poate reusim sa facem mai mult.

    Am si eu o intrebare. Imaginati-va proiectul asa cum credeti ca ar fi cel mai bine. Ce buget anual credeti ca este necesar?

  4. Gabriel Popescu said

    @ Nelu

    Multumim pentru aprecieri si pentru ca ne sustineti. 🙂

    Nu ne deranjeaza criticile, ci ne ajuta. Suntem chiar bucurosi daca energia folosita pentru critica este folosita apoi pentru a ni se da o mana de ajutor.

    „Nu ştiu dacă şi-au propus să fugă după audienţă ca şi televiziunile.”

    Pana acum nu ne-am propus. De ce? Pentru ca nu suntem multumiti de cum arata proiectul. Credem ca mai este mult de munca la imbunatatirea proiectului:

    – asigurarea unor venituri atractive pentru lectori
    – claritate audio si video, cel putin in cazul unor lectori
    – chat
    – aspect site
    – decor pentru transmisie
    – realizarea de paliere valorice elo pentru predare
    – anuntarea si respectarea unei programe si metodologii de predare
    – public tinta foarte clar pentru fiecare lector
    etc.

    Cand oferi ceva gratuit iti vine greu sa fugi dupa beneficiar. Cu toate acestea, recunoastem ca ar trebui sa facem si asta.

  5. Mihai Ghinda said

    Imi place foarte mult cum au debutat discuțiile.

    Mr. John a punctat clar ca este strict părerea lui, („IMO” = „In My Opinion”) si a sugerat OARECUM cum se poate mari audienta. Mărire care, desi nu este scopul principal, trebuie sa constituie o preocupare serioasa pentru „Pro Logos” (IMO!) . A spus UNDE trebuie căutată, dar nu ne-a spus CUM ar trebui atrasa!

    Cred ca pentru a-si face vizibile opțiunile de participare, antrenorii doritori de glorie 🙂 ar trebui sa stie ce-i așteaptă in momentul înregimentării in acest admirabil, ambițios si, de ce sa nu o spun, aproape utopic de caritabil proiect? Care va fi partea lor de prăjitură, recompensa pentru munca depusa la conceperea, prezentarea si supravegherea derulării acestor lectii? Mai ales ca vor trebui sa respecte o programa prestabilita, deci vor avea un spațiu de manevra redus pentru improvizație, in cazul in care, din varii motive, nu au avut timp sa-si conceapă lecția care urmează inexorabil in programa.

    Dl Gabriel Popescu are, ca de obicei, o logica foarte strânsă in argumentație, nu prea ai de unde sa-l „apuci”, dacă ti-ai dori cumva lucrul acesta. Mi-as fi dorit ca acest anunț de ScC sa fie mai explicit, mai putin vag in anumite puncte. La o prima citire a proiectului m-am întrebat:

    – ce condiții ar trebui sa îndeplinească antrenorii participanți? Ce calificare, ce C.V.?

    – care va fi onorariu antrenorilor?

    – ce durata va avea acest proiect, pe câți ani se va întinde un ciclu de învățământ?

    – câte lectii pe săptămâna; câte ore va avea o lecție?

    – cine va face programa de predare cu tematica si durata de timp afectata fiecare teme, un alt colectiv sau fiecare antrenor pe parcela lui?

    – dacă fiecare isi va face programa, in a cui proprietate va intra aceasta la sfarsit ? A Pro Logos sau a antrenorului?

    – ce se va întâmpla cu jucătorii cu Elo peste 2000 sau 2300, care vor termina rapid cursul peste 1500 ELO?

    – se va menține actuala platforma, care este susceptibila de multe îmbunatățiri sau vor fi pregătite o platforma si un chat demne de un proiect de asemenea anvergura, unelte care sa faciliteze munca antrenorilor?

    – daca vor fi doua cursuri paralele, 1500 ELO, la ce ore se vor desfășura lecțiile FĂRĂ ca sa se calce pe picioare, ținând cont ca mai este si actualul curs [pt jucatori intre 1000 ELO si 2400/2500 ELO dupas parerea mea], iar multi elevi au SI scoala dupa-amiaza?

    – va fi o platforma NOUA, separata, cu lectii separate, la concurenta cu actuala platforma a Pro Logos?
    -etc

    Personal, am observat ca „Nelu” este un excelent CONSTATATOR, pune cu multa acuratete punctul pe „i”. Mi-as dori sa abandoneze excesul de modestie care-l face sa NU participe mai activ la elaborarea proiectelor propuse aici, pe ScC. Il rog sa constate ca a venit timpul sa si PROPUNĂ. Are multe idei….

  6. Gabriel Popescu said

    @ Mihai Ghinda

    Va multumesc pentru interventie.

    O sa incerc sa aduc clarificari desi nici mie nu imi sunt clare toate lucrurile. Daca imi erau clare, aveam deja proiectul scris si incepeam negocierile pentru realizarea programei. 🙂

    – ce condiții ar trebui sa îndeplinească antrenorii participanți? Ce calificare, ce C.V.?

    Pentru ca vorbim de nivel elo 1700 este suficient pentru antrenor. Important este modul in care se acomodeaza cu predarea prin intermediul acestei tehnologii.

    – care va fi onorariu antrenorilor?

    Asta vrem sa aflam si noi: care sunt asteptarile?

    – ce durata va avea acest proiect, pe câți ani se va întinde un ciclu de învățământ?

    Astept sa vad ce spuneti. 🙂 Eu zic ca pentru elo 1900. Noi am insistat sa coboare nivelul. Nu are relevanta daca lectiile se suprapun. Fiecare se uita live la ce vrea, iar ce nu poate vedea live vede inregistrat.

    – va fi o platforma NOUA, separata, cu lectii separate, la concurenta cu actuala platforma a Pro Logos?

    Va fi pastrata actuala platforma.

    Noi credem ca ar trebui sa dezvoltam proiectul in asa fel incat actualii lectori sa predea pentru un nivel elo 1900.

    Nu va exista nicio concurenta. Fiecare se va adresa unui alt public.

  7. Gabriel Popescu said

    @ Mihai Ghinda

    – care va fi onorariu antrenorilor?

    Asta vrem sa aflam si noi: care sunt asteptarile?

    – ce durata va avea acest proiect, pe câți ani se va întinde un ciclu de învățământ?

    Astept sa vad ce spuneti. 🙂 Eu zic ca pentru elo < 1500 e suficient un an.

    – câte lectii pe săptămâna; câte ore va avea o lecție?

    O lectie de o ora in fiecare zi, de luni pana vineri.

  8. Gabriel Popescu said

    @ Mihai Ghinda

    Programa va fi facuta de un antrenor sau un colectiv de antrenori la care vom apela special pentru aceasta.

    – dacă fiecare isi va face programa, in a cui proprietate va intra aceasta la sfarsit ? A Pro Logos sau a antrenorului?

    Cei care vor face programa vor fi platiti pentru aceasta activitate, iar drepturile de autor vor fi cedate catre ACS Pro Logos.

    – ce se va întâmpla cu jucătorii cu Elo peste 2000 sau 2300, care vor termina rapid cursul peste 1500 ELO?

    Nu inteleg la ce va referiti.

    – se va menține actuala platforma, care este susceptibila de multe îmbunatățiri sau vor fi pregătite o platforma si un chat demne de un proiect de asemenea anvergura, unelte care sa faciliteze munca antrenorilor?

    Se va imbunatati platforma actuala.

  9. Gabriel Popescu said

    @ Mihai Ghinda

    – daca vor fi doua cursuri paralele, 1500 ELO, la ce ore se vor desfășura lecțiile FĂRĂ ca sa se calce pe picioare, ținând cont ca mai este si actualul curs [pt jucatori intre 1000 ELO si 2400/2500 ELO dupa parerea mea], iar multi elevi au SI scoala dupa-amiaza?

    Aproape toti lectorii care lucreaza acum, am dorit sa predea la un nivel elo > 1900. Noi am insistat sa coboare nivelul. Nu are relevanta daca lectiile se suprapun. Fiecare se uita live la ce vrea, iar ce nu poate vedea live vede inregistrat.

    – va fi o platforma NOUA, separata, cu lectii separate, la concurenta cu actuala platforma a Pro Logos?

    Va fi pastrata actuala platforma.

    Noi credem ca ar trebui sa dezvoltam proiectul in asa fel incat actualii lectori sa predea pentru un nivel elo > 1900.

    Nu va exista nicio concurenta. Fiecare se va adresa unui alt public.

  10. jugarul said

    600 conturi in atat de scurt timp nu este deloc putin dar nu despre audienta este vorba. Aceste lectii sunt disponibile pentru oricine la orice ora, in special pentru cei ce nu au acces la un antrenor, dar si pentru ceilalti.
    Pentru cei mai multi, numai intalnirea o singura data cu acesti lectori ar fi insemnat cateva sute de lei pe transport si cateva ore obositoare pe drum. Acum costul este doar cateva click-uri, fie ca te afli intr-un oras fie intr-o comuna din tara sau de oriunde de peste hotare..
    In plus, este si un schimb de experienta si comunicare libera intre antrenori, la toate nivelele.

    Prima grija intr-un proiect pentru mine este sa nu se opreasca si abia apoi sa se dezvolte. Prefer un singur lector 3 ani decat 5 lectori 3 luni. Si prefer ca lectorii sa se desfasoare liber(cred ca si ei) nu ingraditi de o programa sau macar sa existe si lector(i) care sa se desfasoare liber.

  11. Gabriel Popescu said

    @ Jugaru

    Va multumesc pentru ca apreciati ce facem.

    Ideea proiectului mi-a venit dupa ce am discutat cu tatal unui junior. Copilul se pregatea online cu un antrenor foarte bun care ii facuse si reducere de pret. Tatal sau mi-a spus ca, desi beneficiaza de o reducere semnificativa fata de pretul pietei, efortul financiar lunar este mare pentru familie (raportat la venituri). Pragatirea online era singura varianta deoarece in localitatea de resedinta nu exista niciun antrenor.

    Evident, lectiile acestea online pe care le ofera lectorii din echipa Pro Logos nu au ca scop si nici nu pot inlocui antrenorul. Ele ofera o sansa celor care nu pot avea antrenor si un suport suplimentar celorlalti.

    Da, este o oportunitate si pentru toti antrenorii sa vada cum predau alti antrenori.

    „Prima grija intr-un proiect pentru mine este sa nu se opreasca si abia apoi sa se dezvolte. Prefer un singur lector 3 ani decat 5 lectori 3 luni.”

    Aceasta a fost si prima noastra grija. Cand am discutat cu Romeo despre proiect niciunul dintre noi nu gandeam ca vom ajunge ca dupa doar un an sa avem lectii in fiecare zi lucratoare. Trebuie sa le multumesc lui Romeo si Mihaela ca a avut curajul sa demareze acest proiect. In forma in care este acum proiectul noi credem ca, cu ajutorul lui Dumnezeu, va fi in desfasurare si peste cativa ani.

    Alta este ideea. Vrem mai mult? Credem ca e posibila o adevarata scoala de sah online?

    Asa cum am spus in comentarii anterioare, cred ca trebuie delimitate clar mai multe clase elo de predare. (sub 1500, sub 1900 si peste 1900)

    O scoala are profesori, un orar clar, dar si o programa bine definita care sa duca la accumularea tuturor informatiilor necesare atingerii de catre elev a nivelului dorit, la finalul ciclului de invatamant.

    Aceasta este intrebarea centrala a acestui articol, la care deocamdata doar putin s-au incumetat sa raspunda:

    ESTE UTILA SI REALIZABILA O SCOALA DE SAH ONLINE?

  12. Mihai Ghinda said

    Scoala on-line este evident utila; dacă este si realizabila o poate demonstra numai viitorul. Va veni vara, lectorii mai au și turnee, vacante, neveste, iubite/i,….În timp entuziasmul se mai erodeaza. Stiti domniile voastre: „Sita noua cerne bine”…..Depinde mult de determinarea și abilitatea promotorilor, ca și de rezistența la uzură si de entuziasmul lectorilor.

    Cred ca cei 600 de utilizatori de conturi au fost atrași în primul rand de numele sonore ale lectorilor, de gândirea lor originala, de faptul ca au o viziune proprie asupra jocului de sah.

    Din punctul meu de vedere, NU este nevoie de Plesu, Patapievici sau Liiceanu pentru a face o școală primară, fie și on-line. Ajunge un tânăr absolvent cu talent pedagogic, care sa citească cuminte și expresiv abecedarul

  13. Gabriel Popescu said

    @ Mihai Ghinda

    „Scoala on-line este evident utila; dacă este si realizabila o poate demonstra numai viitorul. Va veni vara, lectorii mai au și turnee, vacante, neveste, iubite/i,….În timp entuziasmul se mai erodeaza. Stiti domniile voastre: „Sita noua cerne bine”…..Depinde mult de determinarea și abilitatea promotorilor, ca și de rezistența la uzură si de entuziasmul lectorilor.”

    Au fost si voci care au afirmat ca este o pierdere de timp sa urmaresti lectiile online.

    Sunt „antrenori” care se tem de aceste lectii. Copiii, dar mai ales parintii, vad un standard al predarii care s-ar putea sa nu semene prea tare cu cel de la club sau de la antrenamentele private. Aici una din cauzele pentru care sunt doar 600 de conturi. N-am facut noi reclama?! Nu destula! Dar „antrenorii” de ce nu sunt interesati sa urmareasca elevii aceste lectii? Unul era chiar enervat de reclama care o facem.

    Determinare avem, dar singuri nu putem dezvolta proiectul. Noi suntem multumiti cu ce am realizat pana acum. Isi doresc sahistii mai mult? Sa ne arate acest lucru. Noi ne-am aratat disponibilitatea. Mai mult, am spus-o si o repetam: nu ne deranjeaza daca preiau altii ideea si o fac mai bine.

    „Cred ca cei 600 de utilizatori de conturi au fost atrași în primul rand de numele sonore ale lectorilor, de gândirea lor originala, de faptul ca au o viziune proprie asupra jocului de sah.”

    Acord total. Exact acesta a fost criteriul de alegere al lectorilor: gandirea originala, viziune proprie asupra jocului de sah.

    „Din punctul meu de vedere, NU este nevoie de Plesu, Patapievici sau Liiceanu pentru a face o școală primară, fie și on-line. Ajunge un tânăr absolvent cu talent pedagogic, care sa citească cuminte și expresiv abecedarul.”

    Gasim astfel de lectori? La ce buget trebuie sa ne gandim?

  14. nelu said

    #5.
    D-le Ghindă, sunteţi foarte binevoitor cu mine, vă mulţumesc.
    Mă „suspectaţi” de multe idei, dar trebuie să recunosc că nu este chiar aşa, mai ales cu privire la tema despre programul de pregatire.
    Se întâmplă ca şi atunci când un jucător mai slab cotat, jucând cu unul mult mai titrat, inversează neprevăzut ordinea de mutări, iar jucătorul experimentat î-l va suspecta de idei care nici măcar nu i-au trecut prin minte.

    Despre reorganizarea şcolii de şah online, nu ştiu în ce măsură ar fi posibil atragerea unor fonduri europene pentru acte, să le spunem socio-culturale sau ceva de genul. Poate că ar fi eligibil un astfel de proiect. După aceea ar fi mult mai uşor cu celelalte aspecte.
    Însă cel mai probabil, echipa ProLogos a verificat şi această posibilitate, fără să poată uza de ea…

  15. Mihai Ghinda said

    @ Gabriel Popescu

    S-a tot repetat, sub diferite forme, intrebarea incuietoare care, de regula, termina definitiv orice discutie, intrebarea magica cu bugetul. Sunt obligat sa recunosc ca aptitudinile si cunostintele mele de economist sunt relativ modeste si nu pot da sfaturi in acest domeniu si oricum, nu pot ghici ce pretenții financiare pot avea niște viitori prezumtivi lectori.
    Ce va pot spune este ca eu unul nu „prea” ma vad predând cursuri elementare on-line după vreo programa pentru incepatori. Nu ma inspira subiectul……

  16. Nelu said

    Până una-alta, cel mai elementar proiect pentru bugetul al școlii de șah online ar putea fi următorul:
    cele măcar 600 de conturi identificate de Mr. John, înmulțit cu acel 2% din impozitul anual, ar însemna, să zicem un 60.000 lei/an, considerând că acel 2% valorează circa 100 lei.
    Dar hai să rotunjim la 50.000 lei/an, tot ar însemna ceva.
    Evident, juniorii nu sunt salariați, însă părinții lor, sunt… Iar dacă ambii părinți lucrează, s-ar putea conta pe un 2 x 2% pentru unele conturi.
    Și toate acestea, fără ca cineva să-și facă vreo „gaură” în bugetul casei…
    Sigur, nu știm la ce buget s-au gândit inițiatorii că ar aveam nevoie ca să poată organiza școala pe baze noi.
    Totuși, ar fi cazul ca și noi, audiența, să facem ceva, ce ne este la îndemână.
    Părerea mea este că se merită pe deplin.

  17. Personal sunt mai sceptic in ceea ce priveste viabilitatea pe termen lung a unui asemenea proiect. Incerc sa ofer cateva argumente in acest sens.

    1.Eficienta pregatirii prin internet nu este aceeasi cu cea a pregatirii fata in fata cu un antrenor.

    2.Chiar daca elevii sunt grupati in functie de rating, este dificil sa fie formate grupe omogene,

    3.De la un nivel rating de circa 1200-1400 in sus, eu cred ca este ineficient sa lucrezi cu grupe mai mari de 4-6 elevi, chiar si in situatia in care faci pregatirea fata in fata cu elevii. Ideal ar fi sa se creeze grupe de lucru de maxim 6 elevi de nivel apropiat. Acesti 6 elevi trebuie sa aiba continuitate in pregatire si sa fie dispusi sa sustina financiar pe termen lung plata antrenorului.

    4.Cum spunea si domnul Ghinda, nu va fi usor nici sa se gaseasca antrenori de valoare dispusi la o implicare pe termen lung intr-un proiect in care nu au anumite certitudini din punct de vedere financiar.

    5.Inca nu exista in Romania o obisnuinta a cheltuirii banilor in mediul virtual. Exista inca o perceptie cvasi-generala ca prin internet informatiile le dobandesti in mod gratuit.

    Desigur, proiectul ar fi util marii mase de jucatori, fiindca pot dobandi anumite cunostinte mai ieftin decat daca ar plati un antrenor particular. Decat nimic, bine si atat. Cine insa doreste sa fac sah de performanta, are nevoie insa de altfel de antrenamente, mult mai personalizate decat de vizionarea in grup a unei lectii online, fie ea si prezentata de un antrenor foarte bun.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s